2009. június 6., szombat

Hogy mire is vágynak leginkább?

Véleménye szerint manapság mire vágynak leginkább az emberek?

Ezt a kérdést tette fel nekem telefonon egy állítólagos közvélemény-kutató. Valamiért nem hagy nyugodni az a gondolat, hogy inkább holmi telefonos kéjenc lehetett. Ilyen kérdés...... mire vágynak leginkább???
Annyit feleltem neki, hogy én azt gondoltam, igen - nem válaszokat kell adni; és ma zsúfolt napom volt, nem kívánok esszé jellegű kérdéseket most fejtegetni.
Azonnal megköszönte - legalább ötször -, majd letette a telefont.

Amit neki nem válaszoltam, azt most itt elmondhatom.

Szerintem nyugalomra, feltöltődésre és derüre vágynak az emberek.

Arra, hogy kacagni tudjanak ismét, felhőtlenül. Arra, hogy a szomszéddal beszélgethessenek vacsora után egy órácskát; hogy sétálgassanak csak úgy, a nyári esti illatok kedvéért; hogy bambán bámulhassanak maguk elé egy poros nyári délután a játszótér vagy egy park padján üldögélve. Csak úgy, létezni és a lelket is pihentetni.

Elfelejteni azt, hogy félnünk kellene attól, hogy elveszítjük az állásunkat, hogy nem tudjuk kifizetni a hátralévő 35 évnyi hitelünket, hogy hogyan alakul az euro, hogy mikor ér ide a rettegett új influenza, hogy ...

Szerintem kényelmesebben élünk, mint 20 éve. Több időt szentelünk a külvilágnak, mint valamikor. Több vitamint eszünk, mint bármikor. Járhatunk welness hétvégére, ahol belénk gyúrják majd az egészséget.

Mégis fáradtak és fásultak vagyunk.


Ha a lelkünk éhezik, azt hiába akarjuk trendi életünkkel jóllakatni.
Egyre csak éhesebb lesz.

3 megjegyzés:

  1. Ez csodálatos volt! Imádom! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm!
    Ezzel a bejegyzéssel újraélesztetted a blogomat. Ezt én köszönöm!

    VálaszTörlés
  3. Trendi életünkkel, sajnos nem tudjuk éhező lelkünket jóllakatni, de az ilyen kedves bejegyzések, az emberség, a kedvesség, egy mosoly és a tavaszi napsütés már sokat segít rajtunk! :)
    Terézia

    VálaszTörlés