2009. február 20., péntek

Elegem van, dobozolok

Már régebben is betelt a pohár, de most már tényleg a tettek mezejére lépek.

Elegem van, dobozolok.
Évekig tűrtem a jelenlétét, megpróbáltam együttélésünket békés mederbe terelni. Eleinte finoman érzékeltettem, hogy kinek van itt lakhatási jogosultsága, majd később drasztikus kitoloncolásokat eszközöltem, de minden hatástalan. Ráébredtem, hogy ha nélküle akarom (AKAROM!) leélni életemet, akkor hát nekem kell dobozolnom. Így talán marad valami abból, amit saját részünkre tartalékoltunk.

Bőszültségem nem volt mindig ilyen heves, régebben kérdezősködtem ismerősöktől, idősebb, tapasztalt kolléganőktől, szerintük mit tehetek a megszabadulás érdekében? Minden javasolt módszert kipróbáltam, a mi esetünkben hatástalannak bizonyultak.
Ezért döntöttem a dobozoknál, melyeket egy lakberendezési áruházban vásároltam és nagyon célszerűnek találok.

Tulajdonképpen a végső dobás, ami ennyire betette nálam a kaput, az volt, amikor a gyerek színes szívószálai között is megtaláltam nyomait. Letelepedési nyomot, arcátlanul benne nevelkedett a szívószál belsejében. Ott fejlődött ki a molylepke.

Ezektől a szemtelen molyoktól képtelenek vagyunk évek óta megszabadulni. Élelmiszermolyok - így a ruhába ugyan nem mennek -, de az élelmiszert folyton megtámadják. Megfigyeltem, hogy ha passzentosan záródó műanyag dobozba rakom a lisztet, darát, rizst, akkor nehezebben jutnak bele. Ez úgy tűnt, működőképes módszer; de mikor megláttam a szívószálban?!
Akkor kezdtem dobozolni nagy lezárható műanyag ládákba:
  • a lisztet
  • a rizst
  • a száraztésztákat
  • a kukoricapelyheket
  • a kekszeket
Külön dobozba:
  • a diódarálót
  • a tésztakészítő fém tekerőset
  • süteményformákat
  • ritkán használt konyhai eszközöket
Na, remélem most sikerült leszorítanom az életterüket és végre kiköltöznek a mezőre (vagy bánom is én, hogy hova).

Érdekességként írom, hogy képesek petéiket a lezárt befőttek csavaros fedele alatt is kinevelni, valamint a diódarálóban, a fűszerek között, és a polc hasadékaiban is.
Hatástalannak bizonyult a többszöri mindent beborító hypós fertőtlenítés és az évenkénti meszelés.

Vigasztal amit a tapasztalt kollegina mondott, hogy a moly nem a koszos helyekre telepszik, hanem oda amit ritkán mozgatnak. Azóta legfeljebb három kiló liszt van itthon, azt is gyakran mozgatom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése